Laat het er niet bij zitten!!

24 Feb 2015

Wat zou u doen als ik zou beweren dat dagelijks een stevige wandeling van 20 minuten het risico op vroegtijdig overlijden verkleind, tot wel 30%? Zeg maar niets, dit was retorisch.De wetenschappers van de Universiteit van Cambridge hebben aangetoond dat dit het geval is. Iedereen in de studie profiteerde van de bescheiden toename in fysieke activiteit, ongeacht of ze op normaal gewicht, te zwaar waren of zelfs obesitas hadden.

 

De onderzoekers geloven dat in het kader van de volksgezondheid de verhoging van de lichamelijke activiteit zelfs belangrijker is dan vermindering van obesitas. Uit hun gegevens blijkt dat ten minste twee keer zo veel sterfgevallen te wijten zijn aan een inactieve levensstijl, dan aan het hebben van een paar kilo teveel.
(Bron: Studie auteur Ulf Ekelund medische onderzoek raad Afdeling Epidemiologie)

 

Overgewicht niet te licht opnemen
Dit is geen vrijbrief om het hebben van overgewicht goed te praten. Het verhogen van de activiteit zal zeker effect hebben op jou gewicht en daarmee direct op je gezondheid.
Maar wat bedoelen ze dan? Dit: "Slechts een kleine hoeveelheid lichamelijke activiteit elke dag aanzienlijke gezondheidsvoordelen zou hebben voor mensen die fysiek inactief zijn."
Conclusie: Wil je langer leven…..kom in beweging!

 

Kom in beweging!
Als u een sedentaire levensstijl heeft, oftewel u zit veel, dan kan het integreren van sommige matige activiteit de meeste dagen van de week uw sterftecijfer aanzienlijk verminderen. Onderzoeken hebben uitgewezen dat slechts het voldoen aan de Beweegnorm het risico van overlijden, aan welke oorzaak dan ook, kan verkleinen met 19% Voor de mensen die hun activiteit nog meer verhogen en dat 7 dagen per week doen verlagen de kan van 19% naar 24%.

De grootste winsten worden vaak gezien bij mensen die gaan van een sedentaire levensstijl naar fysiek actieve levensstijl. Dat wil zeggen mensen die aan krachttraining, Bootcamp, et cetera gaan doen. De voordelen zijn te vergroten door de intensiteit te verhogen en nog frequenter bewegen. Tot op het punt van overdrijven natuurlijk. Doe je teveel dan zal dat ook weer een averechts effect hebben op je gezondheid.

 

SvEnergy Training als middel
Kortom: je wilt in beweging komen. En wil je zo effectief en efficiënt mogelijk aan je gezondheid werken, dan is het raadzaam om een professional in te schakelen. Bij SvEnergy Training weten we precies wat ervoor nodig is om jouw doel te bereiken. We kijken naar jou persoonlijke situatie, wensen en mogelijkheden en komen met een programma op maat.

De Personal Trainer kan meerdere dingen voor je betekenen. Naast het verzorgen van de trainingen die gericht zijn op jouw persoonlijke doelstellingen, kan je ook gecoacht worden op jou Lifestyle. Zo passen we bewegen en voeding perfect op elkaar aan. De resultaten worden dat mogelijk nog sneller bereikt.

 

Dus kom in beweging. Neem contact op via info@SvEnergy.net of via een persoonlijk Facebook bericht.

 

Sven Klatt
Personal Trainer bij SvEnergy Training

Tags:

Please reload

Featured Posts

Trainen in de vakantieperiode?!

June 28, 2016

1/1
Please reload

Recent Posts

February 24, 2015

Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
SvEnergy Training​


E-mail:  info@svenergytraining.nl

Telefoon: 06-52547630

KVK: 62487965

Bank: NL05RABO0301578494

BTW-id: NL002139106B97

Goedvoorjelijf Voedingsadvies

by SvEnergy Training

E-mail: Goedvoorjelijf@svenergytraining.nl

Verklaring-omtrent-gedrag-VOG.png